marți, 5 mai 2009

Ridicările auto

Alţii au zis-o mai bine ca mine: ILCOR AUTO ECO ridică maşinile din sectorul 6 parşiveşte.

Sunt curios ce temei legal are această firmă să ridice o proprietate privată cum este un autoturism. Până una alta, nu se numeşte FURT? Că vii la locul unde ai lăsat maşina, şi o găseşti dispărută. Ori că ţi-a furat-o cineva, ori că a ridicat-o cineva fără să te anunţe, se numeşte tot furt.

Să îţi dea amendă, corect. Sau, să te anunţe să vii de urgenţă s-o iei. Nu mă interesează cum, e treaba lor. Dacă ştiu să îţi ridice maşina, dacă e treabă legală, ar trebui să te anunţe, să stea un poliţist acolo care să explice neregula făcută, şi să-ţi dea toate detaliile necesare. Dacă nu, e furt. E ca şi cum ţi-ar intra în casă şi ţi-ar fura televizorul în absenţa ta. Dar poate ai în maşină spray-ul anti-astm. Poate faci o criză de astm când vezi că nu mai e maşina şi nu ai aparatul la îndemână că l-ai lăsat în maşină. Sau eşti bolnav de inimă şi ai pastilele în maşină.

Sau, cinstit ar fi ca primăria şi/sau poliţia rutieră să aibe ele maşinile de ridicat în posesie (nu un SRL), iar taxele să se ducă într-un buget de stat dedicat ridicării parcărilor publice. Atunci da. Să zicem că (chiar dacă e exagerat) într-adevăr ar costa 150 roni ridicatul (na, sunt o groază de oameni pe acolo, se mai tocesc şi chingile) şi 150 roni transportul - motorina, uzura, mă rog; SĂ ZICEM; ar putea să acopere "serviciile". Dar taxa de găzduire (aberantă de altfel, pentru că un loc închiriat la ADP costă 60 de roni pe AN!) ar trebui să se ducă într-un buget dedicat creerii parcărilor publice care să acorde alternative cetăţenilor de a parca legal în altă parte decât acolo unde se restricţionează parcarea.

Adică nu-mi spune că "N-ai voie acolo", "Păi e plin dincolo, unde să parchez?", "Nu mă interesează". Zi-mi aşa: "Nu parca acolo că n-ai voie, dar uite, poţi parca acolo.. A, nu VREI?? Amendă". Atâtă timp cât nu dai posibilitatea de a respecta legea, nu sancţiona de dragul legii.

Ar trebui să se pună mână de la mână să se angajeze o super echipă de avocaţi care să studieze legalitatea ca o firmă particulară să ridice proprietăţi personale, şi sunt sigur că există cale de a câştiga dacă i-am da în judecată. Dar românii chiar dacă sunt revoltaţi, şi poate că au şi dreptate, totuşi scot bănuţul că nu sunt bazaţi să se ia la trântă cu mafia şi sunt fericiţi că au plecat cu maşina şi că n-au plătit staţionarea pentru mai multe zile..

Nu neg că parcarea neregulamentară trebuie sancţionată. Trebuie. Am mai putea insista şi în a cere alternative legale pentru parcare regulamentară, alternative care nu există. DAR rămâne aspectul "proprietăţii private": un autoturism este un bun privat. Dispariţia autoturismului din locul - fie el regulamentar sau neregulamentar - în care l-ai lăsat, se numeşte FURT.

În plus, poliţia ar trebui să stea la pândă când ajunge cineva să parcheze într-un loc nepermis ca să îi facă semn să degajeze, nu să îl aştepte cu binoclul din boscheţi să parcheze ca să-i ridice maşina "Ha-haa l-am fript pe fraier!".

Aşa AR FI onest.


Nu crede in miracole. Bazeaza-te pe ele.
Digital Elf loves ya all

Related Posts :



22 comentarii:

  1. Decebal

    Bine a spus un blogger: Romanul, daca ar putea si-ar parca masina in scara blocului. Politistul nu trebuie sa te invete pe tine, soferul, care ai luat deja permisul, ce inseamna indicatorul de oprire interzisa sau unde nu ai dreptul sa parchezi. Daca nu le stii, nu stiu ce cauti in trafic.

  2. anonimul necunoscator

    ii mare "afacere" cu ridicarile auto,iei o masina 2 de ridicari,ridici unde e marcat "parcare ilgala" si voala iese banu de la toti "clientii"...
    digital elf poti sa-mi zici adresa ta de contact,ca am o mica intrebare la adresa blogului

  3. Digital Elf

    @decebal: nu intru in polemica cu locurile de parcare pentru ca e netul plin de injuraturi, ci cu abuzul de ridicare a masinilor.

    parcarea necorespunzatoare nu este o infractiune, este o contraventie. instrainarea autovehiculului de exemplu se poate face de catre un asigurator care detine in proprietate autovehiculul si care in urma neplatii contractuale decide sa iti instraineze autovehicolul care nu este proprietatea ta. ce face SRL-ul se numeste sechestru (pentru ca nu este proprietatea lui), sechestru care se face in urma unei hotarari judecatoresti.

    sechestrul conventional este depozitul unui lucru in litigiu, facut de una sau mai multe persoane, unui al treilea, care ia asupra-si indatorirea de a-l restitui, dupa terminarea procesului celui carui va declara judecatorul ca se cuvine.

    afara de cazurile statornicite de codicele de procedura civila, judecatorul (instanta judecatoreasca) poate ordona sechestrul:
    1.a unui imobil sau a unui lucru mobil pentru a carui proprietate ori posesiune se judeca doua sau mai multe persoane;
    2.a lucrurilor oferite de un debitor spre liberarea sa.

    in materie civila, codul de procedura civila prevede, alaturi de poprirea asiguratoare, inca doua masuri asiguratorii, si anume: sechestrul asigurator si sechestrul judiciar.
    sechestrul asigurator consta in indisponibilizarea unor bunuri mobile ale debitorului parat, care urmeaza a fi vandute silit pentru realizarea creantei reclamantului. acest fel de sechestru se poate aplica de catre instanta, la cererea reclamantului.

    asa cum si radarele fixe s-au dovedit ilegale, asa o sa fie si asta cu ridicarea masinilor.

    in Saptamana Financiara scrie:

    "Legea e doar de acoperireV-aţi întrebat vreodată cum se ridică maşinile? Totul se rezolvă repede: poliţiştii comunitari sesizează Poliţia Rutieră, care vine şi înregistrează toată operaţiunea, pentru a avea probe în instanţă în cazul în care cineva ar putea crede că are vreo şansă în faţa sistemului. Constatarea durează 5 minute pentru că, potrivit legii, oprirea autovehiculului mai mult de 5 minute se consideră staţionare.
    Administratorul societăţii Ilcor Auto Eco recunoaşte că ridicarea maşinilor parcate ilegal este rezultanta unei legislaţii neclare."
    "În esenţă, articolul 64 din OUG 195/2002 spune că „Poliţia Rutieră poate dispune ridicarea şi depozitarea în locuri special amenajate a vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă şi care constituie un obstacol pentru circulaţia publică“. Acest articol dădea şanse contravenientului să conteste decizia de ridicare, în cazul în care poliţiştii dispuneau subiectiv ridicarea maşinii, şi nu doar sancţionarea contravenţională în situaţia în care autoturismul nu este un obstacol pentru circulaţia rutieră. OUG 69 din 28 iunie 2007 a extins măsurile, de la sancţionarea şoferilor care blochează sau îngreunează circulaţia rutieră, devenind un obstacol pentru participanţii la trafic, la ridicarea tuturor maşinilor parcate neregulamentar."

    deci la inceput te ridica doar daca blocai un acces. acum ridica indiferent. pai sunt milioane de masini parcare neregulamentar!

    deci daca s-a trezit unul sa schimbe legea peste noapte (e OUG) sa ridice toate masinile, eu nu cred ca e o lege morala si cu substanta. pacat ca nu sunt jurist, dar cred cu convingere ca aceasta actiune si lege sunt abuzive amandoua si se pot combate in justitie, sa fie desfiintate cum s-au desfiintat si radarele fixe la care multi ati cotizat milioane.

    dixit.

  4. portos

    din punctul meu de vedere ar trebui sa le ridice si permisele o data cu masinile. ar trebui sa vezi cum din 3 benzi pe sens ramine una din cauza unor "eba" pe care-i doare-n bascheti ca nu are lumea pe unde sa mai treaca, sau ca la 100m exista un loc de parcare.

  5. Anonim

    Stimate domn " portos" e bine sa nu iti dai cu parea daca nu ai inteles despre ce e vorba ! Legea e facuta pentru a fi respectata de toata lumea ( teoretic) , exceptie fac doar cei care ar trebuii sa o aplice si smecherii . 1.Pentru oprire sau stationare interzisa exista codul rutier care prevede amenzi de circulatie , dar nu si ridicare de masini cu retinere abuziva dupa bunul lor plac.2. Pentru blocarea unor spatii de parcare , oprirea in zone in care este amblasat indicatorul de ridicare auto sau a cailor de acces exista in codul rutier si in HCL posibilitatea de ridicare a vehiculului respectiv .3 In nici un caz nu se pune problema retinerii abuzive pe motiv ca amenzile pot fi platite ( iar masinile recuperate ) decat in timpul programului lor de lucru !Cu stima !

  6. Digital Elf

    a, ca mi-am adus aminte. am inteles ca orice plata mai mare de 100 ron necesita contract de prestari servicii. nu sunt sigur, nu am gasit legislatia referitoare, dar din auzite de prin contabilitate asa e. daca asa e, lipsa contractului nu e evaziune fiscala? sau cum se numeste.

  7. andrei

    sall firmei ilcor doar atat am de spus p ca avem un curesti foarte liber acuma amunde sa por merge bciclete linitit si in plus acuma 30 de min pana la servici nu 2 ocum faceam inante deci soo tinetzi totasa peste tot in europa se practa asta deci cei carparcheaza neregulamentar sa plasca...

  8. Digital Elf

    N-am prea inteles ce-ai vrut sa zici, dar intuiesc ca esti pentru ridicat masinile. Nu neg ca asa se face peste tot in Europa, sustin ca se poate plati amenda si fara furtul masinii. In plus, in Europa sunt parcari si locuri de resedinta amenajate. Ii copiem numai la cerut bani, dar la conditiile oferite nu?!

  9. costin

    astia care sustin aceasta idee sunt niste idioti si or sa mearga toata viata cu bicicleta sau pe jos......pentru ceilalti TOT RESPECTUL ca s-a ajuns in tara asta la japca pe fata. mie mi-au ridicat masina parcata regulamentar si o sa-i dau in judecata si......va tin la curent

  10. costin

    si inca ceva ..... o sa ia astia si pielea de pe noi daca nu facem nimic si stam si suportam ca cica legea trebuie respectata ..... se ajunge ca pe vremea lu ceasca sa mergem o duminica da si una nu cu masina ..... niste javre

  11. Anonim

    Mogăldane mogâldane
    Cu merţane pe trotuare
    Ia mai dă nişte parale
    Să pot merge pe picioare.

  12. Anonim

    Nu am Mertzan. Nu am masina personala. E un renault symbol a firmei. Nu am parcat-o pe trotuar. Nu am parcat-o sub un semn de interzis... ci tot acolo unde am parcat, eu, parintii mei, vecinii mei masinile in ultimii 20 de ani de cand locuiesc pe Sos Titulescu... la o mica insulita unde este, practic in afara traficului si unde nu am luat in 20 de ani nici macar o amenda pentru parcare neregulamentara. Acum 2 ore 2 tablagii filmau FURTUL masinilor noastre. Sunt revoltat. Tot bulevardul e plin de indicatoare de parcare interzisa ca acum se fac niste lucrari... mai putin la aceasta insulita... practic nu mai avem unde sa parcam "legal" decat acolo sau pe trotuar. Cred ca predau masina si ii dau in judecata pe jegosii astia... niste HOTI la drumul mare (si la propriu si la figurat).

  13. Anonim

    Niste jegosi aia din sectoru 6 stau la panda.Eu am parcat in apropierea unei statii ratb pe o straduta laturalnica(Ceahlau).Tocmai daia am si parcato acolo ca nu prea avem loc pe bulevard si sa nu parhez unde e interzis.Nici prin cap nu mi-a dat ca o sa imi ridice masina.Ma duc pana intr-o banca stau 20 de min si cand ma intorc numai gasesc masina.Parcasem masina la 3-4 m de statie.Nu vazusesem ca e statie era o pancarda de 20 de cm unde scria ce transport trece pe acolo si erau masini par acte la rand daia nici nu am observat ca e statie.
    Amenda poate ca trebuia sa iau dar in nici un caz sa imi ridice masina.Este o japca pe fata,nu mai au bani la buget si nu stiu de unde sa mai adune.

  14. Anonim

    Într-un final glorios, primarul care este în sectorul 6, Poteraş, a acceptat să modifice actul normativ în baza căruia se ridică maşinile în sectorul 6.

    Am mai scris despre asta, dar acum se pot face amendamente!!! Am pus toate textele pe blog. Aştept propuneri pentru a fi susţinute în şedinţa de consiliu:

    http://atitudini.wordpress.com/2009/10/20/ridicarea-masinilor-in-sectorul-6-se-fac-amendamente/

  15. Anonim

    Stiu ca a trecut ceva timp de la ultimul comentariu... dar situatia e neschimbata! Dar, pe 28 ianuarie va fi iar sedinta de Consiliu Local la sectorul 6.

    Poteras a acceptat in sfarsit introducerea pe ordinea de zi a discutiei asupra modificarilor necesare in regulamentul de ridicare al masinilor.

    Am postat aici toate documentele.

    Astept propuneri!

  16. Anonim

    Doamna/ Domnule,
    NU am fost inca o victima a sistemului in ceea ce priveste ridicarile de masini, multumesc Domnului, sunt insa de acord si achiesez la ideea de a reactiona, pasnic, la aceste actiuni abuzive si de a le directiona, constructiv, catre alte domenii de interes public real...
    Am incadrat aceste actiuni ca fiind abuzive deoarece observ an de an cum cladiri de birouri sau chiar de locuinte primesc aprobari de construire in zone deja aglomerate, pe spatii minim permisive, fara a li se solicita locuri de parcare subterane minim egale cu numarul apartamentelor sau fara a interesa pe cineva unde isi vor parca masinile zecile/ sutele de chiriasi/ locatari, sau cum va afecta circulatia in zona afluxul de autovehicule atrase de aceste centre de interes, insa masinile de tractare apartinand unor firme "agreate" isi intensifica constant eforturile, sustinute deplin de autoritatile locale si/ sau generale, de Politia Rutiera, de Politia Comunitara, alte organe si organisme (in)direct implicate...
    Sunt cardiac si pre-diabetic, din nefericire si nu din vina proprie ci a conditiilor de munca din ultimii 15 ani, insa fac eforturi zilnice de a-mi parca masina intr-un loc cat mai legal cu putinta iar apoi ma deplasez pe jos distante mari, in conditii nu tocmai potrivite in sezoanele extreme (gheata pe trotuare, masini parcate de teama celor 850 de RON, temperaturi ridicate, caini vagabonzi, marfa expusa de varii comercianti, samd), dar in fiecare zi aceasta distanta se mareste iar locurile permisive se reduc pana la extinctie...
    Avand in vedere conditiile actual existente, incep (parca?!?) sa ii inteleg pe cei care reactioneaza nepotrivit cand parchezi masina pentru un timp limitat in proximitatea unui bloc si iti elibereaza aerul din pneuri, iti ridica/ indoaie stergatoarele de parbriz si/ sau trec pe langa masina cu obiecte cu varf ascutit, desi pe bord este afisata o coala A4 cu scuzele de rigoare in cazul in care ai ocupat un loc de parcare (desi NU exista nici un indicator de parcare privata/ platita ADP sau orice alt marcaj teritorial, pe acel loc) si un numar de telefon mobil la care poti fi apelat pentru a te prezenta imediat la masina si a remedia situatia creata...
    In speranta ca nu va abandonati ideea si va continuati lobby-ul in aceasta directie pe varii fronturi, imi reafirm sprijinul catre Dvs si actiunile de acest gen, fiind disponibil in cazul unor actiuni publice, conform cadrului legal in vigoare.
    Cu stima,

  17. Anonim

    si eu am fost lasat fara masina ieri seara si pentru ridicare a trebuit sa platesc 677,3 ron + amenda de la brigada de politie rutiera asta nu o contest dar faptul ca au zgariat janta nu e in regula se chiama vandalism

  18. Anonim

    da vad ca nici unul nu a scris despre ,,codul eco"

  19. Anonim

    e cineva??

  20. SCA Paunescu&Asociatii

    Dupa un numar actiuni urmate de succes impotriva acestor abuzuri ale primariilor SCA Paunescu&Asociatii doreste sa promoveze o campanie care garanteaza in procent de 90% recuperarea prejudiciului (sunt si situatii cand sunteti vinovat), cu un onorariu de inceput de 200 RON si diferenta doar in caz de SUCCES.

    Societatea Civila de Avocati va sta la dispozitie la 0744523537 sau e-mail: avocatpaunescu@yahoo.com, pentru orice detalii.

    Va multumim,

    SCA Paunescu&Asociatii

  21. Digital Elf

    e, asta e bine de stiut.

    dar "cu un onorariu de inceput de 200 RON si diferenta doar in caz de SUCCES." asta n-am inteles-o. cat e diferenta?

    asta avand in vedere ca taxa cu ridicata se duce la 8-10 milioane lei vechi.

  22. Anonim

    Cine a avut probleme cu agentul Gird Petre din sectorul 6, si vrea sa il discute cu dumnealui, il poate gasi la nr. de telefon 0730449710 sau pe messenger gpetre_ro@yahoo.com sau la dansul acasa pe Ecaterina Varga nr. 8

Trimiteți un comentariu

Exprimă-te cu încredere. S-ar putea oricum să nu citească nimeni :D