luni, 14 septembrie 2009

Ce e Credinţa?

Ce e Credinţa? De ce e Credinţa?

"N-a fost să fie". "N-a vrut Domnul". "Aşa a dat Domnul". "Dacă vrea Domnul". "Dacă dă Domnul". "Doamne-ajută".

Nu cumva este o fugă de responsabilitate? Îl punem pe Doamne-Doamne cel atotputernic în faţă, să preia greşelile noastre şi să ne acoperim incompetenţa.

Pentru orice nereuşită, îl învinuim pe Domnul: n-a vrut El. Dar, pentru orice reuşită, ne înfoiem: "ce bun sunt!". Greşelile sunt din cauza lui Doamne-Doamne, dar reuşitele sunt ale noastre.

Dacă ne dă cineva un sfat să nu facem ceva, sau să nu mergem undeva, noi nu: lasă mă, ce mi se poate întâmpla? Dar dacă suntem prinşi la ananghie, imediat ne amintim de Doamne-Doamne şi ne rugăm lui să ne salveze. Dar de ce nu ne rugăm şi înainte de a intra în bucluc?

Ne aducem aminte de Doamne-Doamne doar de Crăciun şi Paşti, şi asta doar ca să avem motiv să umflăm maţul. În rest, bârfim, înjurăm, minţim, preacurvim şi încălcăm şi restul de porunci fără să ne gândim la ce facem. Ducem o viaţă de vicii până când suntem ingenuncheaţi şi atunci ne amintim de El: "Doamne ajută-mă! Nu mă lăsa!". În acele momente de disperare, ajungem să promitem alte sacrificii pe care în mod normal nici nu ne-am gândi să le facem. Iar dacă printr-o minune dumnezeiască am ieşit la liman, am uitat tot. Ca tipul care într-o parcare foarte aglomerată căuta un loc liber şi se ruga la Dumnezeu să-l ajute să găsească un loc liber. Promitea că o să facă, că o să dreagă, că o să doneze.. La un moment dat se eliberează un loc, iar el zice: "Gata, Doamne, nu mai e nevoie, am găsit un loc liber".

Deci nu e doar o convenienţă, o oportunitate de moment? Mie cam aşa mi se pare.

Nu crede in miracole. Bazeaza-te pe ele.
Digital Elf loves ya all

Related Posts :



6 comentarii:

  1. Cristian Bulaga

    lumea in general cauta un vinovat pentru tot ceea ce se intampla...cel mai simplu e sa dai vina pe El, ca e greu sa-L iei la rost

  2. tanguero

    nu e ma asa. mie imi place sa il am pe Barbos deasupra mea si rad cu el ori de cate ori face misto de mine. ca daca va imaginati ca nu are simtul umorului va inselati amarnic. uite un exemplu : Marian super sofer si i-a dat un Logan. Io nu suport cetatenii romani care nu vorbesc romana dar stiu perfect maghiara si m-a cazat la Cluj intr-o casa plina de din astia. si ii cerem ajutoru ca suntem milogi de aia.

  3. brightie

    well,

    eu cred cu tarie ca Domnu' iti da, insa nu-ti baga si-n traista.
    si incerc sa nu fiu atat de fatarnica incat sa multumesc doar de sarbatori ghiftuindu-ma...

  4. Florin

    Corect, foarte corect ceea ce spui. Ne amintim de El si ii cerem ajutorul doar cand avem nevoie. Dar ce se intampla cu cei care au credinta, se roaga tot timpul la El, duc o viata religioasa si El nu vine in ajutorul lor ? Cei care au credinta si traiesc de pe o zi pe alta, le mor copiii sau rudele, au numai necazuri.

  5. Digital Elf

    @cristian b.: te gandesti ca si cum EL ar exista. Dar daca nu exista, ci este doar o inventie ca sa ne acoperim pe noi, sa ne absolvim de faptele pe care le facem?

    @ovewan: =))

    @brightie: pai si aici e un dedesubt: de ce se zice ca "iti da" dar "nu-ti baga in traista"? Nu oare pentru ca de fapt nu iti da nimeni nimic? Nu iti da nimeni: doar poti sa casti ochii sa observi o oportunitate. Sau, sa treaca fericirea pe langa tine ca dormeai ca ursul in Poiana Brasov. Oportunitatile sunt peste tot, nu trebuie sa ti le dea nimeni. Si tine doar de tine sa intinzi mana sa le culegi, intr-adevar.

    @Florin: nu stiu ce sa raspund. E cam complicata treaba. Mai sunt si oameni ghinionisti, cred..

  6. Cristian Bulaga

    este posibil sa fie persoane care nu cred in prezenta Lui dar sa se "foloseasca" de El pentru a-si acoperi greselile si erorile ... avem un subiect atat de sensibil

Trimiteți un comentariu

Exprimă-te cu încredere. S-ar putea oricum să nu citească nimeni :D